لوله کاروگیت لوله کاروگیت .

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

ساختار لوله های کاروگیتی به این شکل است که جدار داخلی زرد رنگ، کاملاً صاف بوده و هیچ گونه فشار بار داخلی در آن وجود ندارد. جدار خارجی نیز که معمولاً دارای رنگ سیاه است، ظاهری حلقه حلقه داشته و به اصطلاح موجدار است. اسپیرال، مارپیچی یا فنری اصطلاحات دیگری است که برای سطح خارجی این لوله ها استفاده می شود. دلیل استفاده از چنین ظاهری، افزایش استحکام لوله در برابر انواع (زنده و مرده) بارهای موجود در زیر زمین است. در رابطه با ساخت لوله های فوق ممکن است فرآیند تولید متفاوت باشد؛ به همین دلیل ما با دو نوع لوله کاروگیتی و اسپیرال کاروگیتی مواجه هستیم که البته ظاهر مشابهی دارند.

 

کارخانه لوله کارگیت

در ساخت لوله کاروگیت از نوعی پلاستیک به نام پلی اتیلن پرچگالی (HDPE) استفاده می شود. لوله کاروگیت از اختلاط سه نوع HDPE که ساده ، بازیافتی و دارای مستر بچ رنگی که برای حفظ لوله در برابر اشعه نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد تهیه می شود.نسبت اختلاط این مواد بستگی به سایز لوله، و هدفی که لوله برای آن ساخته می شود دارد.

 

قیمت لوله کاروگیت

اصلی ترین پارامتر در مشخص نمودن قیمت لوله کاروگیت سایز لوله است.پس شما اگر به دنبال خرید لوله هستنید در ابتدا باید سایز لوله ای که نیاز دارید را انتخاب کنید.زیرا هر چقدر سایز لوله افزایش پیدا کند میزان متریالی که در آن به کار می رود نیز افزایش خواهد یافت.که همین امر موجب می گردد لوله گران تر شود.نکته بعدی هدف نهایی است که لوله برای آن خریده می شود.اینکه در چه عمقی ، در چه نوع زمینی و با چه میزان بار ترافیکی لوله قرار است دفن شود.تمامی این نکات مواردی است که در تعیین قیمت لوله کاروگیت تاثیر گذار است.

 

ضرورت استفاده از لوله کاروگیت در خطوط لوله کشی

سیال از درون لوله کاروگیت پلی اتیلن می تواند بدون اصطکاک عبور کند. دیواره این لوله ها هرگز دچار رسوب گرفتگی نمی شوند و این یک امتیاز بزرگ است، زیرا رسوب گرفتگی به دیواره لوله ها آسیب وارد می کند. دیواره لوله کاروگیت در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.

یکی از ویژگی های که استفاده از این لوله ها را برای مهندسان آسان نموده است، امکان نصب اتصالات مختلف در جهات های متفاوت به لوله ها است. به راحتی می توان از انواع اتصالات پلی اتیلن در خطوط لوله کشی با استفاده از لوله کاروگیت استفاده نمود.لوله های کاروگیت نیز مانند لوله پلی اتیلن در سایزهای مختلف تولید و عرضه میگردند که به راحتی میتوان در تمامی صنایع بدون هیچ محدودیتی مورد استفاده قرار داد .

 

روش های تولید لوله کاروگیت

لوله کاروگیت فاضلابی در سایزهای مختلفی به دو صورت لوله کاروگیت و لوله اسپیرال کاروگیت تولید میگردند که در واقع فقط روش تولید متفاوت است به این صورت که در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلن به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شود اما در تولید لوله های اسپیرال کاروگیت شیوه تولید بسیار فرق می کند. در این روش پروفیل یا همان برجستگی های روی لوله توسط اکسترودری که پروفیل لوله را تولید می کند پس از سرد شدن و گذشتن از آب داخل وان خنک شده و به تدریج به صورت مارپیچ رول میگردد و توسط یکسری فعل و انفعالات به یکدیگر چسبانده می شود.

پس از چسبیدن لایه داخلیه لوله که به رنگ زرد می باشد به جداره داخلیه لوله و روی پروفیل ها می نشیند و توسط غلتک های تعریف شده با فشار بالا بر روی لوله چسبانده می شود. این لوله ها معمولا در سایزهای بالا یعنی از سایز ۱۰۰۰ الی 3200 تولید می گردند.

 

برچسب: لوله کاروگیت، کارخانه لوله کاروگیت، تولید کننده لوله کاروگیت، قیمت لوله کاروگیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۷:۳۰ توسط:ناب زیست موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده